PSY - Dream (Feat. XIA of JYJ)

Posted by 智:AKL on   0 comments   0 trackback


싸이(PSY) - 05. Dream (Feat. XIA of JYJ) (칠집싸이다)


歌詩はこちらからお借りしました ➡︎ http://kbeat.net/archives/music/psy-dream-feat-xia-of-jyj

翻訳機使用

Dream - Psy (feat. XIA of JYJ)


作詞 Psy シンヘチョル
作曲 Psy ユゴニョン
編曲 ユゴニョン


私にある時はそばにあるのが
The fact that you are beside me

それがそんなに
This thing

大切さを大切なのか忘れる
I forget how precious that is

結局失う
At last,I lose you

結局実は私
At last I was

そうでまあまあである人間だった
just a stupid person

感謝したことを感謝するとは思わない
I didn’t know how thankful it was

ずるがしこいナムジャらしい人
Cunning person

幸福探してなぜ遠い山を眺めたのだろうか
Why was I looking at the distant mountain to look for the happiness

見えるそのままを信じたくなくて
I didn’t want to believe things in the way it looked

信じたいとおり見始めて
I started to look things in the way I wanted to look

孤独になる近道なのに
It was an easy path to the loneliness

苦しくなるあぶく銭なのに
It was an easy money to the suffer

夢を失ったり成し遂げたり
Whether to lose the dream or to make the dream come true

その次の日を再び生きていくじゃない
You live the next day anyway

心配するなこれらは全部が夢
Don’t worry. All of these are dreams

夢から目覚める時
When you wake up from those

その全てのことがそのまま皆その場に
Everything will be in the right place

あったらと思って相変わらずだったらと思って
I wish it would be like that. Stay same as it was in the past

その時は永遠だったらと思って
Hope it could be forever then

いつか私たちがまた会う時
One day when we meet each other again

過ぎた日のように再び幸福のために
For the happiness that existed in the past

歌を歌ってその歌聞いて
Sing and listen to that music

人生というのは夢から目覚める時
When we wake up from the dream called life

信じ難いこと
Something that is hard to believe

受け入れにくい現実
Reality that is hard to accept

本来一人で来て帰って一人で暮らして
We originally come alone and live alone

一人で離れる孤独な道
and leave alone in the lonely road

孤独だということがタコになって
Loneliness becomes a callus

それだけ私に血と肉になって
And it becomes blood and flesh for me

淡々として行ってますます変わっていって
I’m becoming calm I’m changing

押し黙っていて私
I don’t seem to be bothered by anything

大人に成っていって
I’m becoming an adult

行く人は行く
People who leave will leave

また、生きた人間は生きる
People who are alive will live

私にくれた最も残忍な感情
The cruel sentiment that the god gave me

そのなじむことに涙枯れていく
My tears are dried because I’m used to it

日が沈めば惜しむ
I’m sad when the sun sets

月が浮かび上がるやいなや美しいね
As soon as the moon rises,oh it’s beautiful

嬉しければ夢でないように願う私
I hope it won’t be a dream when I am happy

悲しければ夢になるのを望む私
I hope it could be a dream when I am sad

夢から目覚める時
When I wake up from this dream

その全てのことがそのまま皆その場に
Everything will be in the right place

あったらと思って相変わらずだったらと思って
I wish it would be like that. Stay same as it was in the past

その時は永遠だったらと思って
Hope it could be forever then

いつか私たちのまた会う時
One day when we meet each other again

過ぎた日のように再び幸福のために
For the happiness that existed in the past

歌を歌ってその歌聞いて
Sing and listen to that music

人生というのは夢から目覚める時
When we wake up from the dream called life

出会いの喜びも別れることの悲しみも
The happiness of meeting and the sadness of parting

長い時間をかすめて行く
It’s just a short moment

短い瞬間であることを
of the long life

出会いの喜びも別れることの悲しみも
The happiness of meeting and the sadness of parting

長い時間をかすめて行く
It’s just a short moment

短い瞬間であることを
of the long life




PSYという人との出会いがこの曲だったら良かったのに…

「江南スタイル」で出会ってしまったから…

誤解していました。

韓国を代表するアーチストなんですね。

医療ミスで亡くなったシン・ヘチョルさんを想って書いた曲だそうです。

ジュンスの声を "悲しく美しい声" と言っていました。

ミュージカル『デスノート』を観劇してジュンスの声に惚れたようです。

まさしく、私がジュンスの声の好きなところと重なりました。

PSYという人は本物を見分けることが出来る人なんですね。

嬉しいコラボレーションです。




動画・画像お借りしてます。

iPhoneでブログ書いているので画像が不鮮明な時はミアネ~

皆様の訪問に支えられてブログ続けられています ❀.(*´◡`*)❀.


FC2ランキング参加してます。

にほんブログ村 芸能ブログ 韓国芸能人・タレントへ
にほんブログ村

ウィンター☆イルミネーション



スポンサーサイト

Post comment

管理者にだけ表示を許可する

Trackback

trackbackURL:http://akl81.blog.fc2.com/tb.php/1401-33a2d3b0